Přepnout na českou verzi

BCAA 2:1:1 instant VALKNUT 300 g v prášku viac príchutí

Kód: VAL178-CIT VAL178-VIS VAL178-GREP VAL178-HRU Zvoľte variant
Tip
2 hodnotenia
Značka: Valknut
€16,46 –24 % €12,46
Skladom Skladom Momentálne nedostupné Momentálne nedostupné Zvoľte variant
Príchuť
Obsah balenia
Zvolený variant nie je k dispozícii. Reset vybraných parametrov.
  • Aminokyseliny BCAA 2:1:1 okamžite
  • Okamžitý zdroj energie.
  • Najdôležitejšie aminokyseliny pre svalové tkanivo.
  • Zvyšuje výkonnosť a vytrvalosť.
  • Pomáha pri regenerácii po tréningu.
  • Ideálne na všetky druhy športov.

Detailné informácie

Podrobný popis

BCAA instant 2:1:1

(Z amerického názvu Branched-chain amino acid)
Sú to najdôležitejšie anabolické a antikatabolické esenciálne aminokyseliny. Telo ich nedokáže vyrobiť ani syntetizovať, neexistuje iný spôsob, ako ich prijímať v strave alebo doplnkoch. Pod vplyvom intenzívnej fyzickej námahy sa vyčerpá energetická rezerva tvorená glykogénom a nastupuje produkcia energie z aminokyselín s rozvetveným reťazcom. Tejto nepriaznivej situácii možno predísť podávaním aminokyselín s rozvetveným reťazcom (BCAA).

Výhody BCAA 2:1:1

  • Aminokyseliny s rozvetveným reťazcom, leucín, izoleucín a valín v pomere 2:1:1.
  • Valín, leucín a izoleucín majú vplyv na reguláciu metabolizmu sacharidov, bielkovín a lipidov.
  • Predstavujú okamžitý zdroj energie.
    (Využívajú sa priamo z krvného obehu, odkiaľ sa dostávajú do svalových buniek.)
  • Zabraňujú telu odoberať bielkoviny zo svalov na výrobu energie a podporujú anabolizmus.

#ShowMore#

Obnova a rast svalov s BCAA

Zjednodušené vysvetlenie, ako môžu aminokyseliny BCAA pomôcť pri cvičení a športe.

  • Stimulujú syntézu bielkovín viac ako bežné bielkoviny v potrave, pretože bielkoviny sa ešte musia rozložiť na aminokyseliny.
    BCAA zvyšujú rýchlosť syntézy bielkovín.

Valine

  • Esenciálna aminokyselina, ktorá prispieva k regenerácii svalového tkaniva a podieľa sa na fungovaní centrálneho nervového systému (CNS).
  • Hovorí sa, že je to esenciálna aminokyselina pre zdravé myslenie a silu.
  • Nachádza sa v živočíšnych aj rastlinných bielkovinách a jeho hlavnými zdrojmi sú hydina, ryby, vajcia a mliečne výrobky.
  • Medzi rastlinné zdroje patrí ryža, hrach, šošovica, huby, morské plody, fazuľa, arašidy, figy, broskyne a listová zelenina. Mladý jačmeň je tiež úžasným zdrojom tejto aminokyseliny.

Leucín

  • Je to esenciálna aminokyselina, ktorá sa podieľa na zvyšovaní a udržiavaní svalovej hmoty a regulácii množstva tuku a glukózy v krvi.
  • Jeho hlavnými zdrojmi sú tieto potraviny: mäso, mlieko a nachádza sa aj vo vajciach a rybách.
  • Medzi rastlinné zdroje patrí sója, nelúpaná ryža, datle, jablká, kivi, čučoriedky, tekvica, hrušky, sezamové semienka, arašidy, žerucha, hrozienka.

Izoleucín

  • Slúži na obnovu a regeneráciu svalovej hmoty.
  • Má podobné vlastnosti ako vyššie uvedené aminokyseliny.
  • Do metabolizmu vstupuje ako nevyhnutná zložka pre syntézu a využitie energie.
  • Pomáha pri hojení a je nevyhnutný pre tvorbu hemoglobínu
  • Podieľa sa na udržiavaní hladiny cukru v krvi.
  • Nachádza sa vo všetkom mäse, mliečnych výrobkoch a vajciach, zatiaľ čo medzi rastlinné zdroje patria banány, čučoriedky, brusnice, avokádo, pomaranče, jablká, kapusta, orechy a špenát.

Zloženie:

  • Instantná zmes aminokyselín BCAA L-leucín 50%, L-izoleucín 25%, L-valín 25% (pomer 2:1:1)
  • Prísady: aróma, prírodné farbivo: hrušková príchuť: beta-karotén, grapefruitová príchuť: beta-karotén, višňová príchuť: červená repa, sladidlo: sukralóza, regulátor kyslosti: kyselina jablčná, kyselina citrónová.

Odporúčané dávkovanie neochutených BCAA:

  • 6 g (približne 3/4 odmerky) rozmiešajte v 250 ml studenej vody.
  • Denná dávka je 6-18 g)
  • Na povzbudenie počas tréningu, intenzívneho výkonu a na antikatabolický účinok počas programu na zníženie hmotnosti: užite 6 g 20-30 minút pred alebo počas tréningu.
  • Na rast svalov: rozdeľte si dávku BCAA (pokročilí športovci a športovci s telesnou hmotnosťou nad 80 kg 12-18 g) na tri časti, prvú užite 20-30 minút pred tréningom, druhú počas tréningu a tretiu do 30 minút po tréningu.
  • Na podporu regenerácie: rozdeľte si dávku BCAA na dve časti, prvú polovicu vypite počas druhej polovice tréningu a druhú hneď po tréningu.
  • Neprekračujte odporúčanú dennú dávku.

Odporúčané dávkovanie BCAA s príchuťou:

  • 6,5 g (približne 3/4 odmerky) rozmiešajte v 250 ml studenej vody.
  • Denná dávka je 6,5 - 19,5 g)
  • Na povzbudenie počas tréningu, intenzívneho výkonu a na antikatabolický účinok počas programu na zníženie hmotnosti: užite 6,5 g 20-30 minút pred tréningom alebo počas neho.
  • Na rast svalov: rozdeľte si dávku BCAA (pokročilí športovci a športovci s telesnou hmotnosťou nad 80 kg 13-19,5 g) na tri časti, prvú užite 20-30 minút pred tréningom, druhú počas tréningu a tretiu do 30 minút po tréningu.
  • Na podporu regenerácie: rozdeľte si dávku BCAA na dve časti, prvú polovicu vypite počas druhej polovice tréningu a druhú hneď po tréningu.
  • Neprekračujte odporúčanú dennú dávku.

Ďalšie zaujímavé fakty o BCAA

Metabolizujú sa vo svaloch skôr, ako sa metabolizujú v pečeni. Využívajú ich svalové bunky ako zdroj energie a telo nepotrebuje čerpať energiu zo svalového tkaniva (prechádzajú pečeňou v nezmenenej forme).

  • Vo svaloch výrazne znižujú odbúravanie svalových bielkovín po vyčerpaní glykogénu počas intenzívneho tréningu a cvičenia. Najväčšou výhodou BCAA je ich schopnosť podporovať regeneráciu aj po najnáročnejšom a najťažšom tréningu. Najmä v období ruje je vhodné ich doplniť. Pomôžu vám s ochranou svalov.
  • Sú nevyhnutné a nenahraditeľné najmä vtedy, keď sa telo dostane do kritickej situácie, napríklad pri nízkosacharidovej diéte v kombinácii s tvrdým tréningom. Pri redukčných diétach sa odporúča kombinovať ho so spaľovačom tukov, napríklad s karnitínom.
  • Veľmi často sa v strave vyskytuje nedostatok BCAA. Ich suplementácia je veľmi vhodná pre ľudí so zvýšenou fyzickou záťažou (športovci, ťažko pracujúci), pre ľudí s nedostatočným príjmom bielkovín alebo pre tých, ktorí znižujú nadváhu znížením príjmu potravy a zvýšenou fyzickou aktivitou.

Aminokyseliny

  • (zlúčeniny obsahujúce aminoskupiny a karboxylové skupiny ) sa nachádzajú v potravinách ako stavebné prvky bielkovín, peptidov a ako voľné látky.
  • Celkovo ich bolo identifikovaných približne 700, ale len 20 z nich je viazaných v proteínoch.
  • Z 20 esenciálnych aminokyselín je osem pre človeka esenciálnych, t. j. telo si ich nedokáže vytvoriť, a preto sa musia prijímať v potrave, aby sa uspokojili metabolické potreby (leucín, izoleucín, valín, tryptofán, fenylalanín, metionín, treonín, lyzín)[1].

Varovanie:

Výživový doplnok s umelými sladidlami. Nie je určený ako náhrada pestrej stravy. Nevhodné pre deti, tehotné a dojčiace ženy. Neprekračujte odporúčané dávkovanie. Vždy sa odporúča poradiť sa so svojím lekárom. Nemá schválené liečivé vlastnosti a nie je liekom.

Skladovanie:

Skladujte na suchom a tmavom mieste pri teplote do 25 °C mimo dosahu detí. Výrobca nezodpovedá za škody spôsobené nesprávnym používaním alebo skladovaním.

Zdroje
[1] Bezpečnosť potravín - https://www.bezpecnostpotravin.cz/az/termin/76466.aspx

Dodatočné parametre

Kategória: Aminokyseliny
Určenie: Rast svalov, Pred tréningom, Na regeneráciu
Druh: BCAA
Obsah bielkovín: 80% bielkovín
Balenie: 300 g
Forma: Sypké
Príchuť: Bez príchuti, Višne, Grapefruit, Hruška

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole: